SEO оптимізація, що працює у 2019 році

На дворі 2019 рік. З часів сходження Google, як домінуючої пошукової системи, декілька основних правил пошукової оптимізації встигли змінитися з точністю до навпаки. SEO стає “білішим”, а Google у свою чергу все більш активно бореться із маніпулятивними методами. Та є декілька методів просування сайтів, як працюють завжди. Більшість з них стосується внутрішньої оптимізації.

  1. Структуровані дані

Структуровані дані дозволяють пошуковим системам краще зрозуміти ваш контент. Крім того це ще й чудовий спосіб виділити ваш сайт у розширених результатах пошуку Google. А це в свою чергу дає можливість збільшити кількість переходів з органічного пошуку (показник клікабельності), що також є пошуковим сигналом.

(Хоча на даний момент показник клікабельності не працює так прямолінійно: більше кліків на сторінці пошукової видачі – вища позиція. На даний момент Google застосовує більш складний алгоритм, що враховує поведінку користувача на сайті після переходу з SERP. А також категорію самого користувача на основі історії його пошуків: експерт, стандартний користувач тощо. Та це вже зовсім окрема тема.)

Джерело зображення – developers.google.com

Структуровані дані є досить потужним інструментом SEO-оптимізації. Тому ними часто і зловживають. Згідно рекомендацій Google, важливо належним чином реалізувати цей механізм. У протилежному випадку, структуровані дані не будуть включені у розширений пошук. А у випадках зловживань (як це часто буває у SEO), це може тільки нашкодити і наразити сайт на санкції з боку пошукових систем.

Декілька ніш, для яких використання структурованих даних може дати кращі результати:

  • Робота / рекрутинг
  • Організація подій
  • Салони краси / здоров’я / СПА

При цьому важливо дотримуватись вище згаданих рекомендацій Google. Також ідеї для кращої реалізації структурованих даних ви можете взяти продивившись сайти конкурентів у вашій ніші чи сайти лідерів у інших нішах.

  1. Свіжість контенту

Google обожнює актуальний контент і часте оновлення. Свіжість контенту або сторінки визначається кількома факторами. Найпростіший з них – вказати на сторінці дату. Це стосується не тільки блогів і новин, але також і сторінок різних товарів. У першу чергу подій і заходів.

Коли ви отримуєте результати пошуку, які мають стару дату, наприклад статті, залежно від теми, ви можете вважати їх менш актуальними і релевантними, так як з часу публікації статті багато що могло змінитися. І навпаки – свіжий контент відображає стан речей на поточний момент, а отже вважається користувачем більш бажаним.

Навіть просте оновлення дати на сторінці (і у структурованих даних також) може підвищити позиції вашого сайту у пошуковій видачі.

Але у першу чергу потрібно звертати увагу на свіжість самого контенту (а не просто поміняти дату старого контенту). Адже, як було сказано, Google впроваджує інтелектуальну систему відстеження поведінки користувачів за категоріями. І якщо, наприклад, людина, яка згідно аналізу історичного пошуку була визначена Google, як експерт, перейде до вашого контенту і знайде його застарілим (а експерт легко визначає застарілий контент за змістом), такий експерт швидко полишить вашу сторінку. Ця дія буде зафіксована Google, і оскільки користувач, що її здійснив, був віднесений до категорії експертів, його поведінці призначається висока вага. В цілому це дасть негативні наслідки.

  1. Внутрішні посилання все ще у грі

Звичайно часи, коли оптимізатори намагалися визначити “золоту схему внутрішніх посилань” пройшли. Раніше деякі люди (і таких було немало) намагалися за рахунок внутрішніх посилань (які за теорією також передавали певну вагу) збільшити SEO-вагу сторінок сайту, без використання зовнішніх посилань.

Зараз багато в чому такі намагання виглядають, як винахід “вічного двигуна”, або спробою “отримати з нічого щось”. Внутрішні посилання і близько не можуть згенерувати стільки ваги, скільки дає якісне зовнішнє посилання.

Але за їх допомогою ми можемо правильно організувати контент, зробити необхідні акценти і оптимально впорядкувати потік користувача на сайті.

Скажімо, надати йому посилання з головної сторінки на основні товари, які його у першу чергу можуть зацікавити. І прибрати посилання на додаткові послуги, які його будуть цікавити, тільки після придбання основного товару, а поки що тільки відволікають. В результаті це оптимізує досвід користувача. Сам по собі ваш сайт буде продавати більше (що вже добре). Також Google буде оцінена поведінка користувача. І крім того, (теоретично) штучний інтелект Google уже може порівняти внутрішню структуру сайту з еталонною. І якщо вона буде їй відповідати, це також позитивно позначиться на ранжуванні.

  1. Тайтли

Вплив тайтлів на ранжування сайту в різні часи різнився, і його завжди непросто було виміряти і оцінити. Проте ніколи майже ніхто не сумнівався, що тайтли – це важливий фактор SEO.

Знову ж таки, з часом змінювалися вимоги до складання “оптимальних тайтлів”. Проте це, як правило, стосувалось “проценту важливості” двох аспектів ідеального тайтлу. Самі аспекти, або правила, залишаються незмінними:

  1. Тайтл повинен включати ключові слова
  2. Тайтл повинен бути таким, що продає

Як розставити пріоритети для цих правил залежить від вас і вашої стратегії. Але ось декілька рекомендацій щодо кожного з них.

Ключові слова

Рекомендоване пряме входження основного ключового слова.

Якщо у вас є окремі сторінки оптимізовані під запити “вироби А” і “продаж виробів А”, краще, якщо друга сторінка буде місти у тайтлі саме фразу “продаж виробів А”.

Рекомендоване використання декількох ключів, поглинання ключів.

Якщо у вас є одна сторінка, оптимізована під запити “продаж виробів А” і “вироби А Київ”, краще, якщо ця сторінка буде місти у тайтлі фразу “продаж виробів А у Києві”.

Такий, що продає

Складання тайлів, що продають – це ціла наука з великою складовою мистецтва. Але ось, які приклади наводить Паола Діоне у своїй статті у блозі Moz:

Включіть у тайтл рік, це також сигналізує про свіжість.

Оригінальний тайтл: Забронюйте подорож на Гаваї зараз [ім’я бренду]”

Змінений тайтл: Гаваї Подорож 2019/2010 | Забронювати зараз | [ім’я бренду]”

Включіть найнижчу ціну товару:

Оригінальний тайтл: Дешеві рейси на Гаваї – [ім’я бренду]”

Змінений тайтл: Дешевий рейс на Гаваї від $400 – [ім’я бренду]”

Паола також наводить приклади практик, які мають негативний вплив:

  • Додавання кількості товарів для продажу на сторінку до тега тайтла
  • Додавання emoji до тега тайтла
  1. Зворотні посилання

Так, я знаю, це набило оскомину. Тим більше, що це рекомендують буквально для рішення будь-яких проблем:

Створюйте якісний корисний контент – і ви отримаєте [якийсь аспект SEO]

У даному випадку, щоб заставити людей ділитися посиланнями на ваш сайт і отримати зворотні посилання, вам потрібно створювати корисний якісний контент.

Відірване від практики це твердження звучить, як знущання. Тому що хто захоче створювати некорисний, неякісний контент? Ніхто. Всім потрібен корисний / якісний. Питання у тому, як його отримати практично.

Зосередьтеся на своєму професійному досвіді. Ви повинні бути експертом у своїй ніші, а покупець ні. Це природно. То ж не чекайте поки вам поставлять питання напряму. Підготуйте ці відповіді. Підготуйте огляд певних тенденцій або порівняння моделей. Це завжди цікаво людям і вони готові цим ділитись.

Можливі ідеї ви зможете визначити провівши певні опитування. Опитування це корисний інструмент сам по собі – він створює “хайп”, галас, привертає до вас увагу тим, що ви цікавитися чиєюсь думкою. Хто ж не любить, коли його думка когось цікавить? Але крім того, ви ще визначити теми для свого контету, які дадуть найвищу взаємодію.

Це метод отримання посилань у 2019 році. Тому що, звичайно, можливість придбати зовнішні посилання на сайт все ще існує. І справа навіть не в тому, що Google за це штрафує. На даний момент об’єктивно ще багато сайтів високо ранжуються саме завдяки “покупним посиланням”. І Google ще не штрафує за ВСІ такі посилання. За деякі він може ще не скоро оштрафувати.

Та справа у тому, що змінилась філософія оцінки посилань і сигналів SEO в цілому. Ті ж посилання із соцмереж, вважаються соціальним фактором не просто тоді, коли вони існують. А тоді коли при переході по них виникла певна взаємодія – перегляди інших сторінок, цитування, посилання.

Те саме стосується звичайних зворотних посилань. Якщо людина перейде по них, але не побачить якісного контенту, це відобразиться на її поведінці. І Google це зафіксує.

Але якщо ви з самого початку орієнтовані на контент, такого не станеться. Отже, як не банально:

Корисний якісний контент – ключ до отримання зовнішніх посилань.

А як отримати якісний (а краще навіть креативний) контент, ми розказали.

Заключення

Це були методи SEO оптимізації (як внутрішньої, так і зовнішньої), які точно працюють у 2019 році. А також те, як їх потрібно реалізувати і застосовувати з огляду на сучасний стан речей. Ми не торкалися технічного аспекти – і конкретно оптимізації продуктивності і швидкості сайту. Тому що технічні заходи просто вимірюються, і їх вплив можна швидко побачити. А самі підходи скоригувати.

Натомість, SEO-стратегії дають вимірюваний результат зі значною інерцією. Його можна побачити за певний час. Відповідно, часто ефективність інвестицій у SEO стає зрозумілою тоді, коли саму стратегію уже важко скоригувати. Тому дуже важливо з самого початку використовувати перевірені методи, що працюють. Завдяки цьому ви і ваш сайт можуть стати успішними.

Поділитись