Що не так з Domain Authority? – З ним все ОК, проблема в людях

Велика імовірність того, що свого часу ви стикалися зі сценарієм: ви – замовник, і сеошник пропонує вам дуже просто побити конкурентів – прогнати сайти в топі Гугла по вашим запитам через Ahrefs, Moz чи MajesticSEO, визначити їх зворотні посилання, сформувати суміш з кращих посилань з ТОП-5 і самому зайти в ТОП-3. Або навпаки, ви сеошник і замовник вимагає від вас закупити “якісних” посилань на сайт. Тому що він чув, що головне, що працює – зворотні посилання.

І нічого особливо поганого в цьому немає. Тому що, так, Гугл заявляв, що буде боротися із комерційними посиланнями, стаффінгом і ще багато чим. Але до сих пір подекуди прекрасно працюють і покупнні посилання, і стаффінг ключових слів і ще багато що. Складність як раз у цьому подекуди.

Крім старих методів просування сайтів вже на повну працюють і нові сигнали. Якість сайту, поведінкові показники, авторитетність. І навскидку, якщо ви аналізуєте сайт з ТОПу своєї ніші, зовсім не факт, що він пробився завдяки своїм беклінкам. Він цілком міг досягнути позицій завдяки просто нереальному спаму ключових слів (і Гугл йому те поки що пропустив). Або навпаки він вже надзвичайно прогресивний – побудував прекрасний UX, досягнув високих показників часу перегляду сторінки, сторінок за сеанс і т.д. І взагалі це дуже авторитетний сайт з сильним брендом (або Гугл вважає його таким). Дуже важно (якщо не неможливо) битись з такими конкурентами банальними зворотними посиланнями.

Іншими словами тактика “проти лому немає прийому” не працює. Прийоми є. Пістолет, автомат, гранатомет тощо. Тобто інтелектуальний підхід і зважений аналіз.

Те саме стосується і аналізу самих посилань. Усі вони дуже різні, але ні один сервіс не поставить помітку “завдяки саме цьому посиланню конкурент вийшов у ТОП”. І покладатися просто на внутрішній показник сервісу Domain Authority від Moz, Domain Rate від Ahrefs чи ще щось є ненадійною тактикою. Так само, як і ставити основним завданням пошукової оптимізації підвищення DA чи DR.

То що не так з DA чи DR? Відповідь проста – вони в порядку. Наскільки це їм самим до снаги. Проблема у тому, як їх використовують люди. У цьому пості ми спробуємо пояснити ситуацію на прикладі DA від Moz.

З самого введення метрики різних сервісів – будь то Ahrefs, Moz, MajesticSEO або інші – були актуальною темою. Як щось в тій чи іншій ступені “матеріальне” у мінливому світі примарних припущень SEO.

Але майже з тих самих часів їх супроводжувала і критика. Нещодавно Moz оголосив, що вони збираються розгорнути серйозну модернізацію DA. І стверджують, що це зробить її більш надійною.

Однак існують деякі фундаментальні проблеми, пов’язані саме з неправильним використанням будь-якої метрики, в т.ч. DA. Початківець SEO переходить на метрику (DA або щось інше) і зосереджується тільки на ній. Часто-густо вони:

  • Прагнуть отримати тільки посилання з певним DA
  • Зосереджується на спробах досягнути певного DA для свого сайту

Існує цілий сектор SEO-індустрії, орієнтований на продаж посилань “високого DA”. Проблема полягає в тому, що визначення сили сайту, сторінки або посилання, виходячи тільки з однієї метрики є неточними і ненадійними. Ось чому.

1. Moz – не Google

Moz наразі використовує близько 40 факторів для розрахунку рейтингу DA, ​​включаючи посилання на кореневий домен і загальну кількість посилань на сайт. Але це капля у морі. Цього недостатньо, щоб розрахувати справжню силу домену або силу посилань, що надходять з домену. Цього недостатньо навіть, щоб розрахувати силу посилань, що ведуть на сам сайт-донор. Не говорячи вже про фактори поведінки, сили бренду і решту сучасних сигналів.

Google сканує Мережу з 1993 року. Невипадково вони є беззаперечним лідером ринку в пошукових технологіях. Їх алгоритми, як вважають, використовують (принаймні) 200 факторів для оцінки рейтингу сторінок. Сама складність їх алгоритму RankBrain, його мінливий характер, спосіб адаптації, вивчення людської лінгвістики значать, що ви не можете зрівнятися з ним або робити припущення і прогнози, виходячи із спрощеної метричної системи, такої як DA. У вас, як і у Moz, просто немає стільки ресурсів, як у Google. (Як і тої самої секретної і мінливої методології)

2. DA – це лише прогноз

Виявлення збільшення або зменшення вашого DA може не відповідати змінам власне рейтингу у пошуку Google. Це прогноз. Більше нічого. Згідно Moz:

«Domain Authority – це оцінка (за 100-бальною шкалою), розроблена компанією Moz, яка  передбачає,  наскільки ефективним буде рейтинг сайту у пошукових системах…. До цього розрахунку включено більше 40 сигналів … цей показник має на меті  наближено визначити конкурентність даного сайту в Google.com”

3. Навіть PageRank був відкинутий, оскільки був занадто спрощеним

PageRank був «секретним соусом» Google, випущеним ще в 2000 році, вони вже давно відкинули його. Основна причина? Вони не хотіли, щоб люди так сильно фокусувалися на одній метриці.

Крім того, тільки PageRank не визначав власне позицію сайту пошуковій видачі. Насправді, це була комбінація декількох факторів разом з оцінкою PageRank. Спроби зосередитися занадто сильно на ньому були некоректними.

Різні інсайдери Google, такі як Джон Мюллер, протягом багатьох років казали, що вони не мають такого внутрішнього еталону оцінки веб-сайту. Навіть якщо вони таємно мають еталон, який використовують внутрішньо, факт залишається фактом – єдиної метрики ніколи не буде достатньо для визначення остаточного значення. Це завжди буде поєднання декількох факторів.

4. Їм можна маніпулювати

До певної міри можна маніпулювати навіть рейтингами Google. Що вже говорити про DA.  Амит Радж з Amit Digital Marketing запевняє, що маніпулювати DA значно простіше. Тобто вам не просто можуть продати посилання, яке нічого не дасть для ранжування – воно ще і може не мати навіть “справжнього” DA.

5. Що насправді має значення – це релевантність

Проблема фокусування на DA, також пов’язана з тим, що люди забувають зосередитися на тому, що дійсно важливо:

  • Це релевантне до контексту посилання?
  • Чи є контент сторінки цінним для відвідувачів?

А щоб визначити це вам навіть не потрібна метрична система. І ми знову повертаємось до того, що ніщо не порівняється із мега-інструментом – людським мозком. Зважений відбір донорів вручну передбачає зокрема і таку річ, як інтуїція SEO-спеціаліста. Яка, як гадають, є результатом збору і аналізу мозком безлічі даних у фоновому режимі.

Навіть Google заздрить такій досконалій системі, як мозок. Чому і інвестує мільярди доларів у розвиток і вдосконалення їх AI!

Висновок

Як було сказано, висока популярність таких метрик, як DA , зрозуміла. В галузі SEO, де багато чого вимірюється припущеннями і ймовірностями, так хочеться мати щось (в тій чи іншій мірі) стале. Те, що можна виміряти у балах чи процентах і порівняти. У довгостроковій перспективі це може бути досить достовірним показником того, як ви розвиваєте свій сайт.

Багато лінкбілдерів використовують DA, як пороговий рівень, щоб відкинути однозначно неякісних донорів. Це має певний сенс. Поєднавши це з показником галузі, можна отримати базу. Додавши у рівняння безпосередній живий аналіз, можна вибудувати до певної міри якісну систему.

І на останок хотілося б зазначити. Отримати “справжнє” 100% природне зворотне посилання на сайт дуже важко. Тими самими зусиллями і грошима можна отримати декілька платних посилань (використовуючи той самий DA), що самі по собі дадуть більше. Але створюючи умови (контент, юзабіліті тощо), щоб людині захотілося послатись на ваш сайт, ви тим самим перебудовуєте всю систему. І в цілому створюєте те, що називається “якісний сайт”. Можливо це звучить банально, і в когось викликає оскомину. Але наш досвід показує, можна грати у захисті – використовувати різні показники, щоб пробувати вгадати алгоритми Гугл. А можна створювати той самий “якісний сайт”. І штучний інтелект Гугла, що заточений на пошук таких сайтів, сам зніме всю безліч показників (які ви фізично не у змозі передбачити) і визначить ваш сайт, як якісний.

Навіть якщо у вас тільки 1 органічне посилання. А у конкурента 10. Тому що крім цього посилання ваш сайт відповідає ще безлічі секретних критеріїв Google для якісних сайтів. Ви навіть самі не знали цього – ви просто робили якісний сайт! Чого я вам і бажаю.

Використано матеріали статті Амит Раджа There are fundamental problems with relying only on Domain Authority metrics на searchengineland.com.

Поділитись